Primul meu ocrotitor

Posted on Aprilie 20, 2008. Filed under: icoane, minune, ocrotire, rugaciune | Etichete:, , , |


Din cartea „Noi minuni ale Sf. Nicolae”

Ed. Sophia

Bucureşti, 2004


E cu neputinţă să fie descrise toate minunile care se petrec în urma rugăciunilor adresate Sfântului Nicolae Făcătorul de Minuni. Fiecare om a primit sprijin de la el – şi cel credincios şi cel necredincios. Iar cel mai uimitor este că ajutorul sfântului vine întotdeauna repede. De multe ori m-a ajutat şi pe mine.


Ţinându-mă departe de Biserică, deşi sunt botezat, eu mă îndoiam de existenţa vieţii de după moarte. În schimb mama mea credea în Dumnezeu şi într-o zi mi-a arătat chipul Sfântului Nicolae în Catedrala Sfânta Treime din Lavra Alexandro – Nevskaia. În momentele grele din viaţă, după sfatul mamei, mergeam la catedrală şi aprindeam o lumânare în faţa icoanei sfântului. Spre marea mea mirare, ajutorul venea, într-adevăr, foarte repede.


Dacă se întâmpla ca dimineaţa să mă cert cu soţia, veneam „la Sfântul Nicolae” şi seara ne împăcam. Dacă apăreau necazuri la serviciu, după o rugăciune în faţa icoanei, ele se aplanau în mod miraculos. Astfel mă apropiam din ce în ce mai mult de viaţa bisericească.


Următoarea întâmplare memorabilă a avut loc când deja începusem să merg regulat la slujbele bisericeşti. În acea zi, eu şi soţia mea am primit salariul. Când am numărat banii, am constatat că lipsea o sută de mii de ruble. Noi, desigur, ne-am întristat, gândind că am pierdut banii. Însă mama m-a liniştit: „Roagă-te Sfântului Nicolae şi mergi la casierie. Poate că ei au greşit.” După ce m-am rugat, am hotărât că, dacă banii se vor găsi, cu o parte din ei voi cumpăra o icoană mare a sfântului, pe care o văzusem la pangar. Şi minunea s-a săvârşit: casiera – Dumnezeu s-o miluiască –  a spus că după ce a împărţit banii salariaţilor, a constatat că i-au rămas în plus în jur de o sută de mii… Aşa a apărut în casa mea icoana Sfântului Nicolae Făcătorul de minuni.


Am mai aflat şi de o altă minune. O cunoştinţă a unui coleg de serviciu avea un fiu, care a fost condamnat şi închis. Acest coleg, om ce nu avea comun cu Biserica, m-a întrebat: „Cui trebuie să se roage o mamă pentru ca judecătorul să atenueze sentinţa?” L-am sfătuit să se roage Sfântului Nicolae. Nu ştiu dacă acea femeie a fost la biserică, însă ştiu că judecătorul a dat o sentinţă mai uşoare decât se aştepta întreaga familie.


Sfântul Nicolae este şi ocrotitorul oraşului nostru Kolpino. Aici a fost adusă icoana făcătoare de minuni, care în prezent se află în biserica „Kulici i Paşa”. Să ne ajute sfântul nouă, tuturor creştinilor, în drumul spre Împărăţia Cerurilor!

Andrei Ilin

Oraşul Kolpino

Make a Comment

Lasă un răspuns

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

