În faţa Icoanei nefăcute de mâna omenească

Posted on Mai 16, 2008. Filed under: Acatistul Sf. Nicolae, casatorie, icoane facatoare de minuni, minune, moastele din Bari, ocrotire, ocrotitor al casatoriei, rugaciune, vindecare | Etichete:, , , |


Din cartea „Noi minuni ale Sf. Nicolae”

Ed. Sophia

Bucureşti, 2004


In 1997, în familia noastră era o situaţie critică din cauza certurilor permanente. Soţul mă alunga de acasă. Eu ba plecam, ba mă întorceam, însă împăcarea nu dura mult timp. Toate încercările mele de a ne păstra căsnicia erau inutile. Pe zi ce trecea, noi ne îndepărtam tot mai mult unul de altul. Şi iată că, după o nouă ceartă, soţul mi-a arătat uşa şi am înţeles că încă o împăcare nu mai avea sens. M-am îmbrăcat ca să plec. Imi era greu. Căsnicia noastră se destrăma din cauza unor fleacuri. Deodată, în minte mi-a apărut chipul Sfântului Nicolae. Pe suflet mi s-a aşternut pacea. Câteva minute am stat la balcon şi am admirat copacii, iar apoi am intrat în casă şi cu hotărâre am spus: „Nu plec de aici. Mă vei răbda aşa cum sunt!” Nici nu vă închipuiţi cât de mult s-a bucurat soţul meu auzind acestea! Eu cred că de fapt nu el mă alunga, ci demonul din el. De atunci, aproape că nici nu ne mai certăm. Din păcate, familia noastră a rămas o familie bolnavă, pentru că soţul meu este departe de biserică. Sfinte Nicolae, ajută-ne să dobândim duhul credinţei!


In 1998, Dumnezeu m-a învrednicit să săvârşesc un pelerinaj în Ţara Sfântă şi în oraşul Bari, la moaştele sfântului lui Dumnezeu. Inainte de călătorie, am citit timp de 40 de zile Acatistul Sfântului Nicolae. Dumnezeu mi-a trimis multe ispite, necazuri şi boli. Odată, când aveam febră mare, în somn, l-am văzut pe Sfântul Nicolae, care mergea pe malul mării, îmbrăcat în veşminte. Era încă departe de mine, dar ştiam că venea anume în întâmpinarea mea. Mă temeam că Dumnezeu nu mă va lăsa pe mine, nevrednica, să ajung la locurile sfinte. Dar, prin rugăciunile sfântului, am ajuns pe corabia „Dmitri Şostakovici”.


Pe 21 mai [după calendarul vechi], în ajunul sărbătorii sfântului, am ajuns în oraşul Bari. Cu procesiune ne-am îndreptat spre biserică pentru priveghere. Oare nu a fost aceasta o minune? Sfântul Nicolae, atât de mult iubit în Rusia, a adunat la sărbătoarea sa, tocmai în depărtata Italie, peste 500 de oameni din Rusia, Ucraina, Bielorusia, Estonia. Arhiepiscopul Nifon de Luţk şi Volânsk, care era în fruntea pelerinajului, a ţinut o predică emoţionantă. Lacrimile curgeau din ochii femeilor şi ai bărbaţilor, ai copiilor şi ai preoţilor; plângea chiar şi arhipăstorul. El spunea cât de apropiat este Sfântul Nicolae de fiecare dintre noi şi că încă înainte de creştinarea Rusiei el venea în ajutorul ruşilor. Când din Ţarigrad au venit preoţi ca să boteze poporul, în una din icoane oamenii îl recunoşteau pe sfântul: „El mi-a întins o vâslă când mă înecam!”, spunea unul; „El mi-a arătat drumul prin pădure!”, striga altul. Şi până în prezent rugătorul milostiv ne ajută pe fiecare dintre noi.


In biserica catolică nu există icoane, de aceea unui ortodox îi vine greu să se roage. In timpul Liturghiei, întâmplător, am ridicat ochii în sus – şi am înlemnit: pe cupolă apăruse o icoană, formată din umbrele becurilor. Se vedeau clar conturul capului, umerii şi o mână binecuvântând. In mijlocul nostru se afla Sfântul Nicolae! El ne binecuvânta pe toţi cei adunaţi la sărbătoarea sa. Acum mă puteam ruga, cu ochii aţintiţi în sus, asupra icoanei nefăcute de mână omenească. Minunile Sfântului Nicolae sunt nenumărate.


Nu demult, câteva zile la rând m-a durut un dinte pe care abia îl tratasem. Aplicam pe el un tampon cu ulei sfinţit de la moaştele sfântului şi mă rugam: „Sfinte Nicolae, vindecă-mi dintele, iar eu, în schimb, voi trimite o scrisoare în Sankt-Petersburg cu minunile tale!” Dintele însă continua să mă doară. Cu smerenie m-am adresat medicului. S-a constatat că nu era bine pusă plomba. Medicul a făcut toate cele necesare, fără să-mi ia bani şi durerea a trecut. Din spital am ieşit mulţumind Domnului şi Sfântului Nicolae.

Olga Zubkova

Make a Comment

Lasă un răspuns

3 Răspunsuri to “În faţa Icoanei nefăcute de mâna omenească”

RSS Feed for Sf. Nicolae, Arhiepiscopul Mirei Lichiei Comments RSS Feed

SFITE IERARH NICOLAE ,ASCULTA RUGACIUNEA MEA DE MAMA SI BUNICA.DUREREA MEA O STII,AI MILA DE MINE ,SI NU MA LASA.ITI MULTUMESC,AMIN

Si pe noi ne-a ajutat Sf. Nicolae la necaz, eram cat pe ce sa ne despartim din cauza unor lucruri ridicole, si, cu rugaciune catre Sfantul am reusit sa ne impacam. Multumim Sfinte Nicolae ca ne auzi totdeauna rugaciunile!
Malina si Bogdan


Where's The Comment Form?

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

