„Cine se roagă pentru tine?”

Posted on Iunie 22, 2008. Filed under: minune, ocrotitorul calatorilor, rugaciune | Etichete:, , |


Din cartea „Noi minuni ale Sf. Nicolae”

Ed. Sophia

Bucureşti, 2004


Când eram mică, în satul nostru venea deseori un căpitan de cursă lungă pentru a-şi vizita părinţii. Istorisirea lui mi-a rămas întipărită în minte pentru toată viaţa:


„Corabia noastră – povestea el – a ieşit în larg, ca de obicei, la pescuit. Marea era liniştită, când deodată a început să bată un vânt năprasnic. S-a stârnit furtuna. Pânzele s-au rupt, corabia nu mai putea fi manevrată şi s-a aplecat pe o parte. Valurile mari o aruncau ca pe o cutie de chibrituri. Nimeni nu putea să ne vină în ajutor şi cu toţii am simţit că moartea era inevitabilă…


Am alergat spre puntea corabiei şi, cu mâinile ridicate către cer, cu lacrimi în ochi, am început să mă rog Sfântului Nicolae, cerându-i ajutor.


Cât timp a trecut, nu ştiu, însă am observat că furtuna a început să se potolească. «Băieţi, le-am strigat marinarilor, întindeţi pânzele!» «Imposibil, a venit răspunsul, este o gaură în cală şi apa a început să pătrundă în corabie.» Eu însă insistam. In câteva clipe toţi trei am întins pânzele, deşi de obicei nu reuşeam să facem acest lucru nici în zece oameni. Furtuna se potolea. Când am coborât în cală, am rămas uluiţi: un peşte mare astupase gaura.


Cu lacrimi în ochi m-au înconjurat marinarii şi mă întrebau: «Căpitane, spune-ne, cine se roagă pentru tine?» Era în vremurile când credinţa se persecuta. Le-am răspuns: «Bunica şi mama, dar iată cine ne-a salvat!» – şi am scos din buzunar portofelul unde păstram iconiţa Sfântului Nicolae, Făcătorul de minuni.


Conducerea ne-a răsplătit cu un concediu, iar marinarii m-au rugat să le cumpăr iconiţe cu Sfântul Nicolae şi să plătesc la biserică o slujbă de mulţumire. Toţi care erau pe corabie au transmis salutări călduroase bunicii şi mamei mele pentru rugăciunea lor.”

L. N. Goncearova, regiunea Volgograd

Make a Comment

Lasă un răspuns

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

