Ocrotitorul familiei noastre

Posted on Iulie 23, 2008. Filed under: minune, ocrotitorul familiei, rugaciune | Etichete:, , |

Din cartea „Noi minuni ale Sf. Nicolae”

Editura Cartea Ortodoxǎ, Bucureşti, 2004


S-a întâmplat odată să cumpăr o iconiţă cu chipul Sfântului Nicolae, pe care am agăţat-o pe perete. Eu am supravieţuit blocadei şi din această cauză mă doare deseori stomacul. O dată, la ora 4 dimineaţa, nemaiputând suporta durerea, am îngenuncheat şi am început să mă rog:


„Dacă mă auzi, Sfinte Nicolae, Făcătorule de minuni, ajută-mă, căci nu mai am putere!” Durerile, care mă chinuiau de câteva săptămâni, au încetat.


Peste o jumătate de an, sănătoasă şi plină de puteri, mi-am sărbătorit jubileul. Insă peste doi ani, pentru păcatele mele – în Postul Mare mergeam în vizite şi mă distram -, durerile au reînceput. Din nou am îngenuncheat în faţa icoanei Sfântului Nicolae şi m-am rugat: „Sfinte părinte Nicolae, ajută- mă! Nu pot să merg, iar singură nu voi putea lupta cu boala mea. Voi aprinde câte o lumânare la fiecare icoană din Catedrala Sfântului Nicolae”.


Durerea a început să dispară. A treia zi am putut să mă ridic din pat şi, împreună cu fiica mea, să plecăm din Sestroreţk, unde locuiesc, spre Petersburg, la Catedrala Sfântului Nicolae. Sfântul m-a ajutat şi acolo. In biserică se vindeau doar lumânări scumpe, iar sfeşnice erau foarte multe. M-am speriat că nu-mi vor ajunge banii. Am cumpărat mai multe lumânări şi am început să aprind la fiecare sfeşnic câte una. Simţeam că nu-mi vor ajunge nici banii, nici lumânările, că nu-mi voi putea îndeplini promisiunea.


Deodată m-a strigat fiica: „Mamă, au adus lumânări mici şi ieftine!” Cât de mult m-am bucurat! I-am mulţumit Sfântului Nicolae pentru ajutorul grabnic. M-am dus la pangar ca să cumpăr lumânări şi pentru acasă, însă ele se terminaseră deja.


A treia oară m-a ajutat sfântul când, fiind bolnavă, în Săptămâna Luminată, m-am rugat lui fierbinte: „Vindecă-mă, pentru Invierea Domnului nostru Iisus Hristos!”


Odată, când deja purtam medalion cu chipul său, Sfântul Nicolae mi-a arătat în vis pericolul ce-o păştea pe fiica mea la serviciu. Ea şi-a dat atunci imediat demisia, iar peste trei luni a găsit alt serviciu, bun, chiar lângă casă.


Sfântul Nicolae m-a ajutat şi pe stradă, când nu puteam scăpa de un om rău. Veneam de la magazin, iar el m-a înhăţat strâns de mână şi a început să-mi spună multe vorbe urâte. In astfel de situaţii reuşeam de obicei să scap, însă de data aceasta – nicidecum. Am început chiar să plâng de disperare. Mi-era frică să nu mă târască în vreun loc întunecos, în plină zi, şi să nu poată nimeni să-mi sară în ajutor. Ce ruşine la vârsta mea! Am ridicat ochii spre cer şi am strigat: „Sfinte Nicolae, Făcătorule de minuni, ajută-mă să scap de el!” Bărbatul mi-a dat drumul la mână şi astfel am reuşit să fug.

Larisa,

oraşul Sankt-Petersburg

Make a Comment

Lasă un răspuns

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

