Ziua naşterii Sfântului

Posted on Iulie 28, 2008. Filed under: minune, Nasterea Sf. Nicolae, ocrotire, ocrotitorul calatorilor | Etichete:, , , |


Din cartea „Minuni ale Sfantului Nicolae”

Ed. Sophia

Bucureşti, 2007


Creştinii prăznuiesc aflarea moaştelor Sfântului Nicolae pe 9 mai, însă puţini iau aminte la ziua de 29 iulie, când Sfântul Nicolae s-a născut. Eu însămi am aflat nu demult despre aceasta, şi, de atunci mă străduiesc să nu uit de această zi şi să-l felicit neapărat pe Sfânt la ziua naşterii sale.

În orăşelul nostru, multă vreme nu a existat biserică şi eram nevoiţi să mergem la slujbă în oraşul în oraşul Saratov. Drumul nu este scurt, pentru că e vorba de 250 de kilometri. Slujba începea la ora 8 dimineaţa, însă chiar în ziua Sfântului am fost blocaţi în trafic. Întârziam deja de mai bine de o oră. Când am ajuns la biserică, mi-am pierdut orice nădejde că voi ajunge măcar la sfârşitul Liturghiei, deoarece în oraş slujbele se termină mult mai repede.

Dimpreună cu mine a intrat în biserică un bărbat şi, îndată după noi, s-au închis uşile. Înăuntru în biserică era linişte, nu era slujbă şi eu am crezut că totul s-a isprăvit. Însă femeia de la pangar, pe care am întrebat-o despre aceasta, a spus că astăzi s-a întâmplat ceva neobişnut: bărbatul care a intrat deodată cu mine era tocmai preotul bisericii, care, de când a început să slujească nu a întârziat niciodată la sfintele slujbe. Acum a venit mai târziu, cu mai mult de o oră şi jumătate. Atunci am priceput, că anume din pricina mea, care am venit de la o distanţă  de atâţia kilometri, Sfântul Nicolae l-a reţinut pe preot, ca să reuşesc să ajung şi eu la slujbă!

La următoarea zi de naştere a Sfântului, mi s-a întâmplat un eveniment puţin important la prima vedere, însă cu adevărat. Eu nu puteam ajunge în oraş, aşa că m-am aşezat la rugăciune acasă, înaintea icoanelor, aprinzând un capeţel de lumânare de câţiva centimetri. Această rămăşiţă de lumânare s-ar fi terminat de ars în cel mult jumătate de oră, însă în toate cele trei ore cât am citit acatistul şi rugăciuni către Sfântul Nicolae, flacăra lumânării a strălucit şi, îndată ce am închis cartea de rugăciuni, s-a stins şi ea.

În anul următor, după obicei, eu m-am hotărât să merg în oraş, să-l felicit pe Sfânt la ziua naşterii şi iarăşi nu m-a lăsat fără mijlocirea sa. În oraş mai puteam ajunge doar cu maşini de ocazie. Era o căldură îngrozitoare, iar oamenii se străduiau ore în şir să prindă vreo maşină, însă nimeni nu oprea. Eu am ieşit la drum şi, dintr-o dată, s-a oprit un automobil, şi, luându-mă doar pe mine, m-a dus de-a dreptul până la biserică, fără ca eu să mai fiu nevoită să schimb maşina.

Astfel de minuni, aparent mici, au fost nenumărate în viaţa mea – şi de aceea sunt încredinţată că Sfântul Ierarh Nicolae nu mă lasă, fără să mă acopere cu ocrotirea şi cu bunătatea sa.

Liudmila Evghenievna Miasnikova,

Rusia

Make a Comment

Lasă un răspuns

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

